IKE Halland

IKE Halland är ett gemensamt system i Falkenberg, Halmstad, Hylte, Laholm och Varberg. Syftet med systemet är kvalitetssäkra interkommunal ersättning och bidrag till fristående skolor.

IKE Halland består av en databas som innehåller uppgifter om samtliga ungdomar mellan 16 och 19 år som är folkbokförda i deltagande kommuner. Systemet genererar ekonomiska underlag för utbetalning av interkommunala ersättningar och bidrag till fristående skolor från kommunerna.

Kommunerna använder även systemet som ett verktyg för att fullgöra det kommunala aktivitetsansvaret gentemot de ungdomar som är aktuella för insatser.

Logga in i IKE Halland

Systemansvariga